Yksilöohjaus, hengitysvalmennus

Perehdytään kehon toimintaan hengityksen näkökulmasta. Tutustuminen siihen antaa paljon oivalluksia, kun ymmärtää miksi ja milloin meidän kehossa tapahtuu tiettyjä asioita, jotka vaikuttavat hengittämiseen.

hengitysvalmentaja Milja Markkanen

Henkilökohtainen hengitysvalmennus lähtee yksilöstä ja prosessissa edetään valmennettavan tahtiin. Muutos ei tapahdu nopeasti tai helposti, vaan se vaatii aina aikaa ja asioiden tekemistä/miettimistä toisin. Hengitysvalmentajan kanssa tätä muutosta on turvallista tehdä ja asiantuntija pystyy auttamaan niissäkin tilanteissa kun tuntuu, ettei enää tiedä onko suunta oikea.

Muuttamalla tottumuksiasi ja reaktioitasi hengitykseen liittyen, voi välillä tuntua kovinkin etääntyvän kehon tutuista, vääristyneistä tavoista. Mitä kauemmin hengitysongelmat ovat jatkuneet, sitä kauemmin kestää myös niiden korjaaminen. Liikahengitys muodostuu usein vuosien aikana ja aiheuttaa erilaisia ongelmia kehossa huomaamatta. Valmennus vaatii motivaatiota ja sitoutumista havainnointiin ja harjoitteisiin.

Hengitysvalmennuksen toteutus

Hengitysvalmennus toteutetaan minimissään kolmen kerran sarjana, noin kuukauden välein tapahtuvina tapaamisin. Näiden lisäksi on mahdollista saada tallennemateriaalia, josta voi itsenäisesti harjoitella ja kerrata asioita tapaamisten välillä. Tapaamiset on mahdollista toteuttaa online tai livenä Suonenjoella. (Mahdolliset muut tapaamiset, veloitetaan matkakorvaukset.)

Etenemme askeleittain: tiedosta, tunnista ja mahdollista muutos

Pysähdy ja tunnustele oloasi. Huomaa hengityksen muutokset eri tilanteissa. Missä tilanteissa ja olotilassa hengityksen vaikutus korostuu? Suurin osa tapahtuu täysin tiedostamatta, mutta huomaatko kuinka monessa tilanteessa pystyt vaikuttamaan itse miten reagoit? Miten hengitys vaikuttaa liikkumiseesi tai arkiaskareiden hoitamiseen? Tukeeko hengittäminen jaksamistasi vai viekö se voimia?

Varaa aika maksuttomaan hengitysanalyysiin

Oletko kiinnostunut henkilökohtaisesta hengitysvalmennuksesta, mutta sinua mietityttää jokin asia siihen liittyen? Varaa nyt maksuton hengitysanalyysi, jotta voit varmistua, onko hengitysvalmennuksen aloittaminen sinun tilanteeseesi sopiva.

Hengitysvalmennuksen tavoitteet

Ensimmäisellä tapaamiskerralla kartoitetaan tilanne, lähdetään miettimään tavoitetta sekä ohjataan asiakas tunnistamaan hengitystään eri tilanteissa. Lisäksi tehdään tilanteeseen sopivia hengitysharjoitteita. Seuraavat kerrat pohjautuvat kolmen askeleen muutosprosessiin ja niiden sisältö mukautetaan asiakkaan tilanteeseen sekä tavoitteseen.

Tavoitteena voi olla:

  • Hengityskapasiteetin kasvattaminen
  • Liikahengityksen normalisointi
  • Hermoston tasapainottaminen
  • Liikkuessa vapaa hengitys eikä hengitys ahdista
  • Liikuntasuoritusten parantaminen ja kestävyyden lisääminen
  • Hengityksen vapaa virtaus
  • Kestävä ääni
  • Oman kehon tunteminen
  • Kivunhallinta
  • Parempi jaksaminen
  • Parempi uni
  • Uniapnean tukihoito
  • Vireystilan säätely
  • Palautumisen tehostaminen
  • Stressin hallinta
  • Energian lisääminen
  • Keskittymiskyvyn lisääminen
  • Hengitysongelmat (esim. astma)
  • Tunteiden hallinta
  • Vapauden tunne kehossa, kun pystyy itse vaikuttamaan oloonsa.

Hengitysvalmennukseen liittyy aina myös psyykkistä valmennusta, joka tukee asiakkaan muutosprosessia kohti parempaa hyvinvointia.

Varaa aika maksuttomaan hengitysanalyysiin

Valmennuspaketit

HENKILÖKOHTAINEN HENGITYSVALMENNUS

Kenelle: Aktiiviliikkujat/urheilijat
Kurssin tavoitteet: Hengityksen avulla parempaa suorituskykyä ja apua palautumisongelmiin

Sisältö:

  • 3x á 75-90min tapaamista (live/online), noin 2-4 viikon välein
  • Kesto 2-3 kk
  • Lisäksi verkkomateriaalia n. 1h.

Hinta: 330€ sis. alv 24%
Lisäpalvelut:

  • Verkkokurssi

TULOSSA: VERKKOKURSSI URHEILIJALLE

Kenelle: Aktiiviliikkujat/urheilijat
Kurssin tavoitteet: Hengityksen avulla parempaa suorituskykyä ja apua palautumisongelmiin

Verkkokurssin sisältö:

  • Verkko-ohjaus (videot), n. 6h
  • Henkilökohtainen online/live-ohjaus, 2 x 30min
  • Kesto yhteensä 9 viikkoa:
    Viikot 1-3: Hengityksen vaikutus kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin ja hermoston tasapainoon. Hengitysharjoituksia.
    Viikot 4-6: Suorituskyvyn parantaminen hengityksen avulla ja liikkumiseen vaikuttavat hengitysongelmat. Hengitysharjoituksia liikkuessa ja levossa.
    Viikot 7-9: Palautumisen optimointi hengittämällä paremmin. Hengitysharjoituksia liikkuessa ja levossa.

Lisäpalvelut:

  • Henkilökohtainen hengitysvalmennus
  • Äänenkäytön ohjaus

Asiakaskokemuksia

Hengitys urheilijan tukena – ei esteenä

Hengitys urheilijan tukena – ei esteenä

Hengittäminen on ihmisen perusedellytys. Ilman sitä emme saa energiaa käyttöömme ja iskee voimakas väsymys. Urheilijalle tämä energian puute tarkoittaa samalla suorituskyvyn laskua ja palautumisen hidastumista. Ihmiselle on luotu nenä hengittämistä ja suu syömistä...

lue lisää